Handla online
Beställningsstatus
Kontrollera status på dina senaste beställningar på sidan Beställningsstatus. Klicka på Beställningsstatus och logga in på ditt konto för att se status på dina beställningar. Du kan spåra din order via transportörens webbplats och du kan även klicka på spårningsnumret för ytterligare information.
*Tänk på: Spårningsnumret visas ibland först 24 timmar efter att beställningen har skickats.
Annullering av beställning
If you would like to cancel an online order after it has been placed, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsidan. within one hour of placement. Vi gör vårt allra bästa för att tillgodose dina önskemål. När en order väl har börjat behandlas kan den tyvärr inte ändras eller annulleras.
Ibland kan systemet annullera order eller delar av en order av olika orsaker.
Varan/varorna finns inte på lager.
Det uppstod ett fel i samband med betalningen.
Det går inte att leverera varorna till den angivna adressen.
Två likadana beställningar har gjorts.
Ordern annulleras på kundens begäran.
Inköpsgränsen har överskridits.
Om din order annulleras får du ett e-postmeddelande med information om orsaken. Du behöver inte betala för annullerade varor. If you have questions about a cancelled order, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsidan. or via email.
Så här handlar du online
Välkommen till Clinique Online. Här det enkelt och säkert att handla. Välj den produkt du vill köpa och följ instruktionerna nedan:
Steg 1:
Håll musen över en produktbild och klicka på knappen Handla direkt. Välj önskad färg, storlek eller form och klicka sedan "Lägg i varukorgen”.
För ytterligare produktinformation, instruktionsvideos och relaterade länkar klickar du på produktnamnet eller länken med mer information. Välj "Lägg i varukorgen" på produktsidan.
Steg 2:
När du har handlat klart klickar du på Varukorgs-ikonen på varje sida eller klicka direkt på knappen Kassa som visas varje gång du lägger till en vara i varukorgen.
Följ instruktionerna på skärmen för att gå igenom betalningsprocessen. Tänk på att du kan ändra innehållet i varukorgen inklusive kvantitet (upp till fyra [4] av varje vara) under betalningsprocessen innan du klickar på Skicka beställning.
Mer information om vår Policy för maximalt antal per köp.
Steg 3:
När din beställning har skickats visas sidan "Tack" och en bekräftelse på att din beställning är mottagen. Du får också ett mejl med information om din beställning strax efter att du skickat din beställning. If an order confirmation does not arrive within 24 hours after submission, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsidan. or via email for assistance.
If you have any questions or concerns when placing an order or if you wish to inquire about a previously placed order, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsidan. or Contact Us. Ange alltid ditt beställningsnummer när du kontaktar oss, då går det mycket fortare.
Visa varukorg
Klicka på varukorgsikonen för att visa innehållet i din varukorg: valda produkter, antal och total kostnad. Du kan ta bort varor eller ändra kvantitet.
Ta bort varor från varukorgen
Vill du ta bort en vara i varukorgen går du till "Visa varukorg" och sedan klickar på länken "Ta bort" under produktnamnet. Då tas varan bort från din varukorg.
Optimala färginställningar
Den här sidan visas bästa med Internet Explorer 6 och senare versioner, Firefox 2,0 och senare versioner och med en minimiupplösning på 1024 x 768. Tänk på att olika bildskärmar visar färger på olika sätt, beroende på inställningar.
Du är välkommen att email oss med frågor om specifika färger och vi ger dig gärna ytterligare tillgänglig information.
Säkerhet online
Vi på Clinique Online vet hur viktigt säkerhet är för våra kunder. När du beställer på Clinique Online kodar vi dina upplysningar med hjälp av krypteringstekniken Secure Socket Layer (SSL). Det här är den mest avancerade säkerhetstekniken som finns för onlinehandel. Du kan vara säker på att din beställning och dina personuppgifter hanteras säkert. Vi använder bara godkänd krypteringsprogramvara. Mer information om SSL-programvara finns här:
http://compnetworking.about.com/cs/securityssl/g/bldef_ssl.htm?terms=ssl
Din webbläsare måste ha SSL-protokoll för att vi ska kunna genomföra krypteringen. Följande webbläsare har den här programvaran:
Internet Explorer 6,0 eller senare
Mozilla Firefox 2.0.4 eller senare
Safari 2.0.4 eller senare
Policy för maximalt inköp
Vi har valt att begränsa våra beställningar till maximalt fyra (4) stycken av samma och en köpbegränsning på 6400 SEK per kund. Vi måste också begränsa beställningar till högst tre (3) beställningar per kund och dag. If you have any questions, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsidan. or Contact Us and we will be happy to assist.
Kampanjkoder
Lösa in kampanjkoder. Ange kampanjkoden i textrutan markerad "Kampanjkod" på betalningssidan. När kampanjkoden har godkänts visas den på sidan "Granska beställning".
Tänk på: Kampanjkoder är skiftlägeskänsliga och ska anges exakt som de visas. Du får endast använda en kampanjkod per beställning.
Med gåvor:
Vi förbehåller oss rätten till att ersätta gåvan med liknande, eller helt slutsålda gåvor. Gåvan finns så länge lagret räcker och kan ta slut.
Med rabatter:
Rabattkoder gäller inte på redan nedsatta produkter på clinique.se
Moms
Moms beräknas på det totala inköpsbeloppet*, inklusive fraktavgifter. If you have questions regarding sales tax, Kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsidan. kontakta oss.
Betalningsalternativ
Följande kreditkort* accepteras:
Visa
Mastercard
Klarna
.
*Kreditkort utfärdade av ett svenskt finansinstitut accepteras Tyvärr kan vi inte acceptera kreditkort som utfärdats i utländsk bank.
Viktig information
För din egen säkerhet måste fakturanamn och -adress matcha kreditkortet som anges för betalning. Vi förbehåller oss rätten att avbryta en beställning som inte klarar detta villkor.
Godkännandebelopp för betalning
När du gör en beställning och betalar med kreditkort kommer två transaktioner att visas på ditt konto.
• 1. Den utfärdande banken för ditt betalkort håller inköpsbeloppet på ditt konto när en beställning godkänns. Den här åtgärden reserverar pengarna för beloppet som ska betalas.
• 2. Du blir därefter debiterad för beställningen och pengarna försvinner från ditt konto. Avgiften kan skilja sig från godkännandebeloppet om beställningen ändras eller annulleras före leverans.
Om en order annulleras tas det godkända beloppet bort från den utgivande banken. För mer information om borttagande av godkännandebelopp vänligen kontakta den utgivande banken. Den här processen skiljer sig åt mellan bankerna och vi kan inte ge någon allmän information kring detta.