Allmän information
Vanliga frågor och svar
Var är min beställning?
You can access your order status by clicking Track My Order. You can also access your order status and history by signing in and viewing in your account.. You may also email us kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsidan.
Kan jag returnera eller byta en vara?
Om du mot förmodan inte är nöjd med ditt köp hos clinique.se, kan du returnera den oanvända varan så återbetalar vi naturligtvis hela beloppet till dig. Om du vill returnera eller byta en vara som du har köpt på clinique.se klickar du här för mer information
Levererar ni i hela världen?
Tyvärr, clinique.se kan för närvarande bara leverera till adresser i Sverige. Vi ber om ursäkt för eventuellt besvär. Det finns flera internationella Clinique-webbplatser som erbjuder shopping online. Vänligen besök Hitta butik på våra internationella sidor.
Hur ändrar eller annullerar jag min beställning?
kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller email us and we will do our best to accommodate your request to change or cancel your order.
Finns det möjlighet att se en ingredienslista?
Alla Cliniques produkter är 100 % allergitestade. Innehåller inte parfym. If you need information on specific products and ingredients, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller select Beauty/Product Advice button on the Contact Us page and then select “Concerns about an Ingredient”
Varför har min favoritprodukt utgått? Kan jag fortfarande köpa den?
Beslut att upphöra med en produkt eller introducera en ny produkt eller storlek görs enligt kundpreferenser och inköpsmönster i respektive land. Vi hjälper dig gärna att hitta ett passande alternativ. For assistance in locating a discontinued product for purchase, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 email us and we will be happy to assist you.
Ser någon annan den information som jag ger till Clinique?
Vi respekterar dina personliga uppgifter. Informationen du delar med oss kommer inte att vidarebefordras till tredje part utan ditt uttryckliga medgivande. Läs vår Integritetspolicy för ytterligare information.
Skräppostfilter och internetleverantör
Din internetleverantör (Internet Service Provider, ISP) eller e-postklient kan använda filter för att blockera e-post, något som kan påverka mottagandet av e-post från Clinique Online. Om detta är fallet, se funktionen Hjälp i ditt e-postprogram eller kontakta din internetleverantör för mer information om hur du kan ändra eller ta bort de inställningar som filtrerar eller blockerar e-post. På så sätt kan du vara säker på att du kan ta emot e-post från Clinique Online. If you have any questions, kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408.
eller genom vår Live chat på hemsidan.If your provider is AOL:
- Open the Email message.
- Click "Add to Address" icon.
- The name and Email address from Email are pre-populated in the Add Contact pop-up. Verify that the information in these fields is correct.
- Click "Save".
Om du använder Yahoo:
- Öppna e-postmeddelande
- Klicka på "Lägg till i adressboken".
- Nu sparas adressen automatiskt i din adressbok.
Om du använder Hotmail:
- Open the Email message.
- Klicka på "Spara adress" högst upp i meddelandefältet.
NA
- Open the Email message.
- NA
- NA NA
- Click "Save".
Djurförsök
Clinique Laboratories, LLC. arbetar för att ta bort djurförsök helt och hållet. Vi är lika engagerade i våra kunders hälsa och säkerhet, och säljer bara produkter som följer lagar och regler i varje land som de säljs.
Vi utför inte djurtester på våra produkter eller ingredienser, eller ber andra göra det åt oss utom när det krävs enligt lag. Vi utvärderar alltid våra färdiga produkter i kliniska tester på frivilliga panelgrupper.
Clinique Laboratories, LLC. stöder utvecklingen och en global överenskommelse att välja andra alternativ än att testa på djur. Därför arbetar vi i stor utsträckning med både branschkollegor och forskare för att utveckla och finansiera dessa alternativ.
Var kan jag köpa Clinique-produkter?
Endast kunder med leveransadress i Sverige kan handla Cliniques produkter online på clinique.se. Letar du efter närmaste butik i Sverige? Klicka här för att hitta en butik. Letar du efter en butik utanför Sverige? Klicka här och se om Clinique finns i ditt land.
Fick du inte svar på din fråga?
Go to our email submission form, eller kontakta Kundservice via telefon eller WhatsApp på +46844688408 eller genom vår Live chat på hemsida. Contact Us directly.